Trends in winkelen in de detailhandel

Winkelen winkelen kan een zeer emotionele ervaring zijn. Onderzoek toont aan dat shoppers -stemmingen en omgevingen hun koopgedrag beïnvloeden. Een winkelcentrum kan bijvoorbeeld een aangename sfeer creëren. Dit kan consumenten inspireren om meer uit te geven.

Een winkelomgeving die een negatieve stemming creëert, kan daarentegen impulsieve aankopen ontmoedigen. Het kan er ook toe leiden dat shoppers winkels vermijden.

Als gevolg hiervan moeten retailers investeren in het verbeteren van de ervaring in de winkel om klanten tevreden te houden. Een manier om dit te doen is via technologie. Zelfcontrole en mobiele betalingen voegen gemak en tevredenheid toe aan het aankoopproces.

Een andere optie is augmented reality. Virtual reality zal naar verwachting tegen 2020 door 20% van de bedrijven worden gebruikt koop een mooie lightbox in 2023.

Een nieuwe trend is het gebruik van gezichtsherkenningssoftware. Deze programma’s hebben een enorm potentieel en worden over de hele wereld uitgerold.

Met behulp van een computer kunnen gebruikers hun gezicht scannen en zich identificeren aan retailers. Verschillende grote winkelketens hebben deze systemen al overgenomen.

Millennials zijn meer geïnteresseerd in de onderzoeksfase van online winkelen. Ze willen met producten communiceren, antwoorden op vragen krijgen en snel en handig rendement ontvangen. Bovendien worden deze shoppers sterk beïnvloed door gebruikersrecensies.

Volgens de National Retail Federation winkelen Millennials meer in winkels dan elke andere leeftijdsgroep. Deze consumenten beïnvloeden de toekomst van de retailindustrie.

Het is echter onduidelijk hoe deze trends de detailhandel als geheel zullen beïnvloeden. Handige winkeloplossingen zoals Curbside Pick -up of online bestellen zijn welkom, maar er zijn zorgen over identiteitsdiefstal.

Heeft u een vraag?

Stuur ons een bericht voor vragen of nog beter, kom gezellig langs voor een kopje koffie.

Galerij